Description
Highlighting your experience, your know-how, your network, or even your particularities, your assets or your resources allows you to make a difference and be noticed. You still need to have identified them and learned how to promote them. However, it is difficult to have a fair perception of one's image. Understanding the marketing approach and exploiting all its subtleties to apply it to oneself allows you to position yourself and identify your areas of personal and professional progress, to find and fully occupy your place.
Who is this training for ?
For whom ?Any employee wishing to develop their professional image.
Prerequisites
Training objectives
Training program
- Réaliser l'audit de son image
- Évaluer de manière objective son image : image perçue par les autres / image souhaitée.
- Identifier sa plateforme de marque (ses caractéristiques, ses spécificités, son ambition, sa vision, ses valeurs, le ton de sa communication …), sa raison d'être et ses pistes d'évolution, à l'aide de la démarche marketing.
- Établir le bilan de sa situation et des pistes d'actions en utilisant le SWOT.
- Mettre en place son "plan marketing d'image"
- Définir ses objectifs personnels et professionnels.
- Déterminer son projet de mise en visibilité ou d’évolution professionnelle.
- Définir les stratégies gagnantes à mettre en place.
- Identifier et mettre en œuvre les moyens adaptés et les réseaux sur lesquels s'appuyer.
- Savoir parler de soi à l'écrit et à l'oral
- Soigner sa communication, y compris digitale.
- Préparer son elevator pitch.
- Rédiger, présenter et diffuser son meilleur profil.